Daimi İkametgah dışında bir seyahat sırasında, öngörülemeyen bir olay meydana gelmesi halinde, Lehdara aşağıda belirtilen yardım hizmetleri sağlanır.
Araçla ilgili teminatlar Türkiye, Avrupa ve Akdeniz ülkelerinde geçerlidir. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 ve 1.6 maddelerinde açıklanan teminatlar Daimi İkametgahtan itibaren geçerlidir; diğer teminatlar Daimi İkametgahtan 25 km. uzakta yürürlüğe girer. Oto kapı kilit, lastik değiştirilmesi, ikame araç ve yedek parçanın ulaştırılması hizmetleri sadece Türkiye ve K.K.T.C.'de geçerlidir.
1.1 Aracın Bulunduğu Yerden Kurtarılması ve En Yakın Yetkili veya Anlaşmalı Servise Çekilmesi
Aracın hareketsiz kalmasına yol açan veya güvenli sürüşü engelleyen arıza durumunda en yakın yetkili veya anlaşmalı servise,
kaza durumunda ise belirtilen limite kadar Lehdarın tercih ettiği yetkili veya anlaşmalı servise nakli temin edilir.
Aracın devrilmesi, yan yatması veya başka bir seviyeye düşmesi durumunda, aracın çekilerek veya vinçle bulunduğu yerden kurtarılarak yoluna devam etmesi için uygun bir yere konulması belirtilen limitler dahilinde temin edilir.
Bu teminat kapsamında aracın tamir masraflarına ilişkin herhangi bir meblağ ödenmez.
1.2 Oto Kapı Kilit Hizmeti
Sigortalı aracın kapılarının arızalı olması, anahtarlarının kaybedilmesi, çalınması veya aracın içinde unutulmasından dolayı aracın içine girilemediği durumlarda, kapıların açılması için olay yerine gönderilen anahtarcının yol ve işçilik ücreti karşılanır. Bu hizmet, poliçede ismi yazılı Sigortalıdan direkt talep gelmesi halinde sağlanır. Bu hizmetle ilgili diğer tüm masraflar Sigortalı'ya aittir. Araç kapısının açılamaması durumunda ise, aracın en yakın tamirciye nakli belirtilen limitler dahilinde temin edilir.
1.3 Lastik Değiştirilmesi Hizmeti
Araç ile yolculuk esnasında oluşabilecek lastik arızaları için, araçta mevcut olan yedek lastikle değiştirilmek üzere olay yerine bir servis sağlayıcı gönderilir. Bu hizmet dahilinde işçilik masrafları karşılanır, malzeme masrafları ise Sigortalı tarafından ödenir. Lastiğin olay yerinde değiştirilememesi halinde ise, aracın en yakın tamirciye nakli belirtilen limitler dahilinde temin edilir.
1.4 Benzin Bitmesi Durumunda Aracın Çekilmesi Hizmeti
Aracın benzininin bitmesi durumunda, aracın en yakın benzinciye çekilmesi belirtilen limitler dahilinde temin edilir.
1.5 Aracın Arızalanması, Çalınması veya Kaza Nedeniyle İkamet ve Seyahat
Aracın arızalanması veya kaza durumunda, aşağıdaki masraflardan biri karşılanır.Aracın çalınması halinde ise, konunun derhal polise bildirilmiş olması kaydıyla, araç çalındıktan 24 saat sonra aşağıdaki masraflardan biri karşılanır.
1.5.1 Lehdar/Lehdarların Konaklaması
Aracın aynı gün tamir edilememesi halinde, aracın onarımı süresince azami 3 güne kadar belirtilen limitler dahilinde otel masrafları (standart oda+kahvaltı) ödenir.
1.5.2 Lehdarın/Lehdarların İkametine Dönüşü/Seyahate Devamı
Tamir süresinin arızalanmayı veya kazayı izleyen 48 saati aşması halinde, Lehdarların Daimi İkametgaha dönüşlerinde meydana gelen seyahat masrafları ödenir. Lehdarların seyahate devam etmek istemeleri halinde ise, seyahat için planlanan yere kadar olan seyahat masrafları, Daimi İkametgaha dönüş masraflarını aşmamak kaydıyla ödenir.
1.5.3 Seyahate Devam Amacıyla Kiralık Araç
Tamir süresinin arızalanmayı veya kazayı izleyen 48 saati aşması ve Lehdarların seyahate devam etmek için benzer bir araç kiralamak istemeleri halinde, Lehdar sayısı sınırlaması olmaksızın mümkün olabilen durumlarda belirtilen limitler dahilinde kiralık bir araç temin edilir.
1.6 İkame Araç
Bu hizmet, poliçede "Anadolu Hizmet ve İkame Araç teminata dahil edilmiştir." ifadesinin bulunması kaydıyla geçerlidir.
Poliçe geçerlilik süresince sigortalı araçta meydana gelen kasko poliçesi kapsamındaki bir kaza sonucunda aşağıdaki koşullar ile ikame araç temin edilir. Aynı kaza sonucunda 1.5.3 ve 1.6. maddelerindeki hizmetlerden sadece biri temin edilir.
GRUP | ARAÇ TİPİ | KAPI | KOLTUK | AC | AB | ABS |
A | HYUNDAI ACCENT 1.3 | 4 | 5 | |||
A | FIAT PALIO 1.2 16 V | 4 | 4 | + | + | |
A1 | FIAT PALIO 1.2 16 V AUTO | 4 | 4 | + | + | |
A1 | FIAT SIENA 1.2 16 V | 4 | 5 | + | + | + |
B | FORD FIESTA 1.2 | 4 | 5 | + | + | + |
B | FIAT ALBEA 1.2 16 V | 4 | 5 | + | + | + |
B | HYUNDAI ADMILA 1.3 16 V | 4 | 5 | + | + | + |
B | RENAULT CLIO 1.4 | 4 | 5 | + | + | + |
C | HONDA CIVIC 1.6 | 4 | 5 | + | + | + |
C | FORD FOCUS 1.6 | 4 | 5 | + | + | + |
C | FIAT MAREA 1.6 | 4 | 5 | + | + | + |
C | RENAULT MEGANE | 4 | 5 | + | + | + |
C1 | FORD FOCUS 1.6 AUTO | 4 | 5 | + | + | + |
C1 | TOYOTA COROLLA TERRA | 4 | 5 | + | + | + |
Sigortalı, daimi ikametgah ili dışında iken kaza geçirip ikame kiralık araç alırsa, süre bitiinde aracı daimi ikametgah adresinde teslim edebilir. Bunun dışındaki durumlarda, ikame araç, aracın tamir edildiği serviste veya aracın tamir edildiği servisin bulunduğu ildeki veya ilçedeki ilgili araç kiralama firmasının bir ofisinden teslim alınır ve teslim edilir.
İkame kiralık araç hizmetinin sağlanması için bir diğer koşul da kredi kartı sahibi olmaktır. Araç kiralama şirketlerinin uyguladıkları uluslararası kurallar gereğince araç kiralayan müşteriye aracın sağlanma amacı ve ücretinin kimin ödeyeceğine bakılmaksızın, kiralama sözleşmelerinde teminat içerisine alınmamış masraflar için boş bir kredi kartı slibi veya mail order formu imzalatılır. Boş kredi kartı slibi veya mail order formu araç kiralama şirketi tarafından aşağıdaki durumlarda kullanılabilinir; (Slip aracın iadesi sırasında araç kiralama şirketi tarafından müşteriye iade edilmektedir).
İkame aracın kullanım süresi 7 gün limitini aştığı takdirde, limit üstü bedel Sigortalıdan direkt tahsil edilir.
İkame araç hizmeti, hasarın gerçekleştiği yerin Daimi İkametgaha uzaklığına bakılmaksızın tüm Türkiye ve K.K.T.C. sınırları dahilinde sağlanır.
Kredi kartı bilgilerinizin yukarıda bahsedilen durumlar dışında kullanılmasından kaynaklanan sorumluluk ikame aracı sağlayan araç kiralama firmasına aittir.
1.7 Onarılan ya da Bulunan Aracın Nakli ile Emanet ve Muhafazası
Aracın arızalanması veya kaza durumunda yapılacak tamirin, aracın 72 saatten fazla hareketsiz kalmasını gerektirmesi halinde, veya aracın çalınması ve Lehdarın hırsızlığın meydana geldiği yeri terk etmesinden sonra bulunması halinde, araç onarıldıktan veya bulunduktan sonra aşağıdaki masraflardan biri karşılanır. Ancak tamirat masraflarının aracın piyasa rayiç değerini aşması halinde, bu madde çerçevesinde herhangi bir masraf ödenmez.
1.7.1 Aracın İkamet Yerine Nakli
Aracın Lehdarın Daimi İkametgahına nakil masrafları veya aracı Daimi İkametgaha götürmek için Lehdarın veya tayin ettiği herhangi bir kişinin aracın tamir edildiği veya bulunduğu mekana kadar yaptığı seyahat masrafları belirtilen limitler dahilinde ödenir.
1.7.2 Aracın Emanet ve Muhafazası
Onarılan veya bulunan aracın emanet ve muhafaza masrafları belirtilen limitler dahilinde ödenir.
1.8 Profesyonel Sürücü Temini
Sürücünün aracı kullanmasını imkansız kılacak bir hastalığa yakalanması, bir kaza geçirmesi veya vefatı halinde ve araçta yolculuk eden yolculardan hiçbirinin sürücünün yerini alamaması durumunda, aracı kullanarak araçta bulunanları Daimi İkametgaha veya seyahat için planlanan yere götürmek üzere profesyonel bir sürücü temin edilir.
1.9 Yedek Parça Temini ve Ulaştırılması Organizasyonu
Aracın hareketini sağlayacak herhangi bir yedek parçanın aracın tamir edildiği yerde bulunamaması durumunda, yedek parçanın bulunması ve gönderilmesi organize edilir. Bu teminat kapsamında temin edilen yedek parçanın maliyet masraflarına ilişkin herhangi bir meblağ ödenmez.
Temin edilen yedek parçanın nakliye masrafları ise belirtilen limitler dahilinde karşılanır.
Yedek parça temini ve ulaştırılması hizmeti, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerli olup Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sınırları dahilinde sadece yedek parçanın ulaştırılması organize edilir.
1.10 Yolda Onarım Amacıyla Yardım Aracı Gönderilmesi
Araç arıza nedeniyle hareketsiz kaldığında,sigortalı aracın yol kenarında onarımı için mümkün olabilen hallerde ve ilgili araç marka yetkili servislerinin bu hizmeti sağlayabilecek teşkilata sahip olması koşuluyla gerekli organizasyon yapılır.
Lehdar, Şirket ile yol yardım anlaşması olan araç markalarının yetkili servislerine ait mobil yardım aracının olay yerine ulaşımına ilişkin 50 km’ye kadar herhangi bir yol ücreti ödemez. Şirket ile yol yardım anlaşması olmayan diğer araç markaları için, Şirket tarafından yol ücretinin Lehdar tarafından ödenmesi koşuluyla sadece organizasyon yapılır.
Yetkili araç servisi talep edildiği esnada müsait değil ise, ya da yol yardım anlaşması olmayan bir servis ise bu teminatla ilgili sorumluluk, yardım aracı gönderilmesi teminatı hariç, aracın çekilmesi ve kapsam dahilinde olduğu durumlarda diğer teminatlar ile sınırlıdır.
Lehdarın alarm merkezi ile yapacağı ilk görüşme esnasında, arızanın yol kenarında tamir edilebileceği anlaşılırsa yerinde tamir için Şirket ile yol yardım anlaşması olan markalara ait Yetkili Araç Servisi gönderilir, aksi takdirde Şirket tarafından aracı çekmek maksadıyla doğrudan çekici gönderilir. Yetkili Araç Servisi'nin olay yerine maksimum 50 Km/ye kadar tek yön ulaşım ücreti karşılanır. Araç yol kenarında tamir edilemediği takdirde de aracın çekilmesi hizmeti verilir.
Bu menfaat kapsamında, malzeme ve yedek parça bedellerine ilişkin olarak herhangi bir meblağ ödenmez.
1.11 Yolda Onarım
Anadolu Hizmet operasyon merkezi tarafından yolda onarım maksadıyla olay yerine gönderilen görevli yardım aracının yetkili teknisyeni, sigortalı aracın arızasının yol kenarında onarılabilecek ve aşağıda listelenen sistemlerden ve arıza tiplerinden biri olup olmadığını değerlendirir. Görevli teknisyen arızaya ilişkin araştırması sonrasında tespit ettiği sigortalı araca ait arızayı, bu teminat kapsamındaki koşulları sağlaması şartıyla mümkün olabilen durumlarda tamir eder veya geçici olarak çalışır hale getirir. Geçici olarak çalıştırmak, görevli teknisyenin aracın onarımının servis ortamında gerçekleşmesi için yaptığı bir ön müdahaledir, onarım anlamı taşımaz, aracın en yakın servise giderek uygun cihaz ve ekipmanlar ile onarımının sağlanması gerekmektedir. Şirketin servis ortamındaki hiçbir onarıma ilişkin sorumluluğu yoktur.
ANA SİSTEM | ARIZA DETAYI |
Şanzuman | Düz Şanzuman Debriyaj Vitese geçme problem |
Yakıt Sistemi | Yakıt kesme switch Yakıt Pompası |
İmbobilizer | Anahtar kaybı Arıza durumu |
Soğutma Sistemi | Hararet Radyatör Pompa Kayış |
Kilit Sistemi | Kapı kilitlenmesi |
Elektrik Sistemi | Akü bitmesi Marş basmaması Sigorta |
Ateşleme Sistemi | Distribütör |
Hizmet poliçede ismi yazılı Sigortalıdan Anadolu Hizmet‘e direkt talep gelmesi halinde ve bu hizmet kapsamında oluşabilecek 1 saate kadar işçilik masraflarını en fazla 100 TL limite kadar karşılar. Hizmetin toplam tutarının belirtilen limit üzerinde olması halinde Sigortalı limit üstü bedeli ile oluşabilecek yedek parça vb. diğer masrafları hizmeti sağlayan firmaya direkt olarak ve nakden yapar. Geri ödeme talepleri kabul edilmez.
Sigortalının şirketin haberi olmaksızın Şirketin bu hizmeti sağladığı anlaşmalı hizmet sağlayıcıları veya anlaşmalı olmayan başka hizmet sağlayıcıları vasıtasıyla operasyon merkezini aramadan önce başlatmış olduğu onarım faaliyetleri bu teminat kapsamında kabul edilmez.
Yol kenarında limitler dahilinde yapılan geçici onarım sonrasında yapılacak tamiratlardan ve bu tamiratlardan ortaya çıkacak masraflardan şirket sorumlu değildir.
Hizmet poliçenin geçerlilik süresi içerisinde yılda en fazla 2 kez sağlanır.
Üretici firma veya farklı bir garanti sistemine dahil olan ve bu sistemler dahilinde sunulan hizmeti almak için geçerli koşullara sahip araçlar için bu teminat kapsamında hizmet verilmez
1.12 Kısa Mesafeli Yolcu Taşıma ve Transfer Hizmetleri
Sigortalının talebi üzerine ve belirli bir süre öncesinden haber vermesi suretiyle,şehir içerisindeki taksi kullanımı ihtiyacına alternatif olabilecek kısa mesafeli yolculukları veya havaalanı transferleri özel otomobiller ve şoförler vasıtasıyla mümkün olabilen durumlarda organize edilir. Hizmete ilişkin maliyetler Sigortalı tarafından karşılanır.
1.13 Araç Trafik Muayene İşlemlerinin Organize Edilmesi
Sigortalı’nın operasyon merkezini arayarak talep etmesi üzerine sigortalı aracın trafik muayene işlemleri sadece binek ve hafif ticari araçlar için ve İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Adana il sınırları içerisinde organize edilir.
Sigortalı hizmete ilişkin resmi masraflar ile hizmet bedelini “Anadolu Hizmet” anlaşmalı hizmet birimine nakit olarak öder.
Sigortalı aracın trafik muayenesinin yapılabilmesi için ihtiyaç duyulan resmi ve resmi olmayan evraklar, işlemler ile sigortalı araca ait teçhizatın tam ve eksiksiz olmasından Sigortalı sorumludur.
Araç, Sigortalı’nın belirttiği adresten teslim alınır. Sigortalı tarafından araç ve gerekli dokümanlar (ruhsat, trafik poliçesi, egzoz pulu, vergi temiz kağıdı, trafik poliçesi, LPG li araçlar için son 1 ay içinde yapılmış olan “gaz sızdırmaz” raporu, tadilatlı araçlarda yapılan tadilatın ruhsata işlenmiş durumdaki şekli.) “ Anadolu Hizmet” anlaşmalı hizmet birimine teslim edilir. (Araç içerisinde reflektör, ecza çantası, yangın söndürme cihazı, çeki halatı, yedek lastik vb. gibi gerekli görülen alet , edevat eksiksiz ve kullanılabilir olmalıdır.)
Kişisel teminatlar, Daimi İkametgahtan 25 km. uzakta olunması ve seyahatin birbirini izleyen 60 günü aşmaması kaydıyla dünyanın her yerinde geçerlidir.
2.1 Hastalık veya Yaralanma Sonucu Nakil
Lehdarın hastalanması veya yaralanması durumunda, ambulans veya refakat eden doktor ve Anadolu Hizmet doktoru tarafından en uygun kabul edilecek herhangi bir nakil aracı ile uygun olan en yakın tıbbi merkeze veya bir tıbbi merkezden diğerine veya Daimi İkametgaha nakli temin edilir.
Bir tıbbi merkezden diğerine nakil, ancak Lehdarın bulunduğu tıbbi merkezde hastaya yapılacak tedavi için gerekli donanım ve tıbbi ekibin olmadığı durumlarda sağlanır ve Lehdarın naklinin gerçekleştirilebilmesi için tedavi eden doktorun düzenleyeceği tıbbi rapor aranır.
2.2 Lehdarın Taburcu Olduktan Sonra Daimi İkametgaha Nakli
Lehdarın bu poliçe kapsamındaki hastalık ve yaralanma sonucu gerçekleştirilen tedavisinin sona ermesi durumunda, Lehdarın ambulans veya refakatçi doktor ve Anadolu Hizmet doktoru tarafından en uygun kabul edilen herhangi bir nakil aracıyla Daimi İkametgaha nakli temin edilir. Lehdarın naklinin gerçekleştirilebilmesi için tedavi eden doktorun düzenleyeceği tıbbi rapor aranır.
2.3 Eşlik Eden Lehdarların Nakli
Lehdarlardan birinin hastalığı veya yaralanması nedeniyle planlanan seyahatin sürdürülememesi halinde, seyahate eşlik eden Lehdarların Daimi İkametgahlarına ya da ilgili hastaneye nakil masrafları ödenir.
Seyahate eşlik eden Lehdarlardan birinin 15 yaşından küçük bir çocuk olması ve kendisine eşlik edecek herhangi birinin bulunmaması halinde, kendisine Daimi İkametgahına veya hastanenin bulunduğu yere seyahati sırasında eşlik etmek üzere bir refakatçi temin edilir.
2.4 Yakın Bir Aile Üyesinin Seyahati/Konaklaması
Lehdarın beş günden fazla hastanede kalmasının gerekmesi halinde, yakın bir aile üyesinin hastanenin bulunduğu yere kadar seyahat masrafları ve belirtilen limitler dahilinde konaklama masrafları (standart oda+kahvaltı) ödenir.
2.5 Yakın Bir Aile Üyesinin Ölümü Nedeniyle Seyahatin Yarıda Kesilerek Geri Dönülmesi
Lehdar tanımına uyan yakın bir aile üyesinin Daimi İkamet Ülkesinde ölümü nedeniyle, Lehdarın seyahatini yarıda kesmek zorunda kalması halinde, Daimi İkametgaha dönüşü organize edilir. Bu teminat, sadece, Lehdarın asıl seyahat için kullanmayı seçtiği taşıma araçlarını kullanamadığı durumlarda devreye girer.
Seyahate eşlik eden Lehdarlardan birinin 15 yaşından küçük bir çocuk olması ve kendisine eşlik edecek herhangi birinin bulunmaması halinde, kendisine Daimi İkametgahına seyahati sırasında eşlik etmek üzere bir refakatçi temin edilir.
2.6 Lehdarın Yurtdışında Yaralanması veya Hastalanması Nedeniyle Sağlık Yardımı Sağlanması
Lehdarın Daimi İkamet Ülkesi dışında hastalanması veya yaralanması halinde, belirtilen limitler dahilinde hastane, ameliyat ve tedavi masrafları ile, ilgili doktorun reçetelendirdiği ilaçların masrafları ödenir.
2.7 Yurtdışında Yaralanma/Hastalık Nedeniyle Kalışın Uzaması
Lehdarın Daimi İkamet Ülkesi dışında hastalanması veya yaralanması sonucu kalışının uzaması halinde, Daimi İkamet Ülkesi dışında kalış süresinin uzamasına sözkonusu hastalık veya yaralanmanın neden olduğunun ilgili doktor tarafından belgelenmesi kaydıyla, Lehdarın otel veya diğer konaklama masrafları (standart oda+kahvaltı) belirtilen limitler dahilinde karşılanır.
2.8 Ölen Lehdarın Cenazesinin İkametgaha Nakli
Lehdarın vefatı halinde, cenazenin defnedilmek üzere Daimi İkamet Ülkesindeki defin yerine nakli belirtilen limitler dahilinde organize edilir. Cenaze töreni ve defin masrafları teminat kapsamı dışındadır.
2.9 Ölen Lehdara Eşlik Edenlerin Nakli
Lehdarın vefatı halinde, seyahate eşlik eden Lehdarların defin yerine veya Daimi İkamet Ülkesine dönüşü belirtilen limitler dahilinde organize edilir. Bu teminat, sadece, Lehdarların asıl seyahat için kullanmayı seçtiği taşıma araçlarını kullanamadığı durumlarda devreye girer.
Seyahate eşlik eden Lehdarlardan birinin 15 yaşından küçük bir çocuk olması ve kendisine eşlik edecek herhangi birinin bulunmaması halinde, kendisine Daimi İkametgahına seyahati sırasında eşlik etmek üzere bir refakatçi temin edilir.
2.10 Lehdara İlaç Gönderilmesi İçin Düzenleme Yapılması
İlgili doktor tarafından acil ibaresiyle reçetelendirilmiş ve Lehdarın seyahat ettiği yerde bulunmayan ilaçların Lehdara gönderilmesi işlemi organize edilir. Teminat, sadece ilaçların ulaştırılmasından ibarettir.
2.11 İkamet Yerindeki Hasar Nedeniyle Lehdarın Geri Dönmesi
Daimi İkametgahın yangın, patlama veya hırsızlık (zorla içeri girilerek) sonucunda oturulamaz hale gelmesi, ya da daha fazla zararın ortaya çıkması riski sebebiyle Lehdarın evinde bulunması gerektiği durumlarda, Lehdarlardan birinin Daimi İkametgaha dönüş masrafları ödenir. Bu teminat, sadece, Lehdarların asıl seyahat için kullanmayı seçtiği taşıma araçlarını kullanamadığı durumlarda devreye girer.
2.12 Acil veya Gerekli Mesajların Gönderilmesi
Lehdarın talebi üzerine, yukarıda 2.1?den 2.11?e kadar sıralanan maddeler kapsamındaki konular ile ilgili olarak acil veya gerekli mesajların iletilmesi sağlanır.
Bagaj teminatları, seyahatin birbirini izleyen 60 günü aşmaması kaydıyla Daimi İkametgah Ülkesi hariç tüm dünyada geçerlidir.
3.1 Bagajın ve Şahsi Eşyaların Bulunması ve Sigortalıya Ulaştırılması
Kaybolan bagajların bulunabilmesi için gereken raporların hazırlanmasında yardım sağlanır ve/veya gereken görüşmelere iştirak edilir.
Bagajın bulunması halinde, bulunan bagaj Daimi İkametgaha veya seyahat için planlanan yere gönderilir.
3.2 Tarifeli Uçuşlarda Bagajın Kaybı
Tarifeli yurtdışı uçuşlarında kaybolan bagajın, varışı müteakip 24 saat içerisinde bulunamaması halinde Lehdarın, acil kişisel ihtiyaçlarını karşılamak için yapmış olduğu masraflar, orjinal faturaların ve havayolunun kayıp raporunun gönderilmesi koşuluyla belirtilen limite kadar karşılanır.
Hukuksal Yardım teminatları, araçla yapılan seyahatlerde karşılaşılabilinecek olayları kapsamak üzere sadece sigortalı aracın içindeki Sigortalıya veya Daimi Sürücüye uygulanır ve bu teminatlar Türkiye hariç Avrupa ve Akdeniz ülkelerinde geçerlidir.
4.1 Hukuksal Savunma
Aracın bir kazaya karışması halinde, kazadan doğan cezai suçlamalara karşı savunma masrafları belirtilen limitler dahilinde ödenir.
4.2 Hukuksal İşlemlerde Kefalet ve Giderler
4.2.1 Ceza Davalarında Yasal Gider ve Harcamalar
Aracın karıştığı trafik kazalarından doğan ceza davalarındaki yasal masraf ve giderlerin ödenmesini garanti etmek için yurtdışındaki mahkemeler tarafından Lehdardan talep edilen kefalet ücreti belirtilen limitler dahilinde borç olarak yetkili mercilere yatırılır.
4.2.2 Ceza Davalarında Kefalet
Aracın karıştığı trafik kazaları nedeniyle yapılan cezai duruşmalarda, Daimi Sürücünün geçici olarak salıverilmesini temin etmek için talep edilen kefalet ücreti belirtilen limitler dahilinde borç olarak yetkili mercilere yatırılır.
Lehdar 4.2 maddesi çerçevesinde yapılan ödemeleri geri ödemekle yükümlüdür.
Bilgi ve organizasyon servislerinde bağlantı Anadolu Hizmet tarafından sağlanır, alınacak hizmetlerle ilgili masraflar Sigortalı tarafından ödenir. Tavsiye edilen servis biriminden hizmet alıp almamak Sigortalının isteğine bağlıdır. Alınan hizmetlerle ilgili doğabilecek sorunlardan hizmeti doğrudan sağlayan servis birimi sorumlu olacaktır.
5.1 Turistik Bilgiler
Sigortalı'nın isteği doğrultusunda seyahatler, ülkeye giriş ile ilgili yasal zorunluluklar, gümrük işlemleri, sağlık koşulları, seyahat acenteleri, turizm ofisleri, turist rehberleri, turizm polisi, büyükelçilik ve konsolosluklar, vize ve pasaport işlemleri ile ilgili bilgi sağlanır.
5.2 Yol, Kaza ve Hava Durumu Bilgileri
Sigortalının talebi üzerine Türkiye'de yol ve kaza durumu, otomotiv yetkili servis ve bayileri hakkında bilgi sağlanır.
5.3 Sağlık Kuruluşları ile İlgili Bilgiler
Sigortalının talebi üzerine hastane, doktor, hemşire, nöbetçi eczane ve ambulans şirketleri ile ilgili adres ve telefon numaraları sağlanır, cenaze nakli ve defin organizasyonu da dahil olmak üzere mümkün olabilen durumlarda ilgili organizasyonlar yapılır.
5.4 Ulaşım Araçları ile İlgili Bilgiler
Sigortalının talebi üzerine havayolu şirketleri, denizcilik işletmeleri, karayolu şirketleri, yat işletmeleri, demiryolları seferleri, araç kiralama şirketleri (profesyonel sürücü hizmeti) ile ilgili adres ve telefon bilgileri sağlanır, bu hizmetlerle ilgili mümkün olabilen durumlarda rezervasyon yapılır.
5.5 Döviz Kurları Bilgileri
Sigortalı'nın talebi üzerine son 5 yıla ait döviz kurları bilgileri sağlanır.
5.6 Restoranlar ve Eğlence Merkezleri Hakkında Bilgi
Sigortalının talebi üzerine restoran ve eğlence merkezleri hakkında adres ve telefon ile birlikte detaylı bilgi sağlanır ve mümkün olabilen durumlarda rezervasyon yapılır.
5.7 Konaklama ile İlgili Bilgi
Sigortalının talebi üzerine farklı türdeki konaklama imkanları ile ilgili bilgi sağlanır ve mümkün olabilen durumlarda rezervasyon yapılır.
5.8 Kültürel Aktiviteler Hakkında Bilgi
Sigortalının talebi üzerine opera, bale, konser, fuar, festival, tiyatro ve sinema ile ilgili bilgiler sağlanır ve mümkün olabilen durumlarda rezervasyon yapılır.
5.9 Hayvan Bakımı ile İlgili Bilgiler
Sigortalının talebi üzerine veteriner, hayvan hastaneleri ve hayvan bakımı ile ilgili bilgiler sağlanır ve mümkün olabilen durumlarda bu hizmetler ile ilgili organizasyon yapılır.
5.10 Özel Günler İçin Organizasyon
Doğum günü, yıldönümleri, karne alma, seminer gibi durumlarda ilgili firmalar ile ilgili bilgi sağlanır ve mümkün olabilen durumlarda organizasyon yapılır.
5.11 Yaşlılar ve Çocuklar İçin Bakım Hizmetleri
Sigortalının talebi üzerine yaşlılar ve çocukların bakımı ile ilgili hizmet veren firmalar hakkında bilgi verilir ve mümkün olabilen durumlarda organizasyon yapılır.
5.12 Tercüme Hizmetleri
Sigortalının talebi üzerine tercüme büroları ve tercümanlık hizmetleri ile ilgili bilgi sağlanır ve mümkün olabilen durumlarda organizasyon yapılır.
5.13 Çiçek Gönderme Hizmetleri
Sigortalının talebi üzerine Türkiye ve yurtdışı için çiçek gönderme hizmetlerinin organizasyonu yapılır.
5.14 Diğer Bilgi Hizmetleri
Sigortalının talebi üzerine jandarma, belediye, bakanlıklar, müsteşarlıklar, valilikler, adliyeler, devlet ve SSK hastaneleri, askerlik şubeleri, bankalar, basın kuruluşları, dernekler, savcılıklar, emniyet müdürlükleri, gazeteler, haber ajansları, meslek odaları, iş ve işçi bulma müdürlükleri vs. kurumların telefon ve adresleri sağlanır.
1. Herhangi bir talep halinde, Şirketin sorumluluğu, tazminat veya menfaat talep eden Sigortalının veya Lehdarın bu Poliçenin koşullarına uymuş ve uymakta olmaları koşuluna bağlıdır.
2. Poliçe kapsamındaki talepler için Lehdar;
1. Şirketin, dolaylı ya da dolaysız olarak aşağıdaki durumlardan kaynaklanacak vakalarda hiçbir hizmet verme yükümlülüğü olmayacaktır:
- İlaç, zehirli veya narkotik maddelerin etkisinde olması veya kanındaki alkol düzeyinin aracı kullanmakta olduğu ülkedeki kanunların müsaade ettiği düzeyin üzerinde olması,
- Aracın sınıfına uygun ehliyete sahip olmaması.
- Yarış, ralli veya benzeri denemeler,
- Sportif faaliyetler,
- Suç hareketleri,
- Bahisler,
2. Şirket, aşağıdaki masraflardan sorumlu olmayacaktır:
Sigortalı Kişi:
Daimi Sürücü
Lehdar:
Araç:
Şoför ile veya şoför olmaksızın kiralanmaması, toplu mal ya da insan taşımacılığında kullanılmaması ve ağırlığının 3500 kg.'ı aşmaması kaydıyla, poliçede tanımlanan araç
Daimi İkamet Ülkesi:
Poliçenin düzenlendiği ülke (Türkiye Cumhuriyeti veya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti)
Türkiye Cumhuriyeti'nde düzenlenen poliçeler için sadece Türkiye Cumhuriyeti daimi ikamet ülkesi kabul edilir. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde ve Türkiye Cumhuriyeti sınırları dışında meydana gelen olaylarda temin edilecek hizmetlerin yurtdışı kapsam ve limitleri geçerlidir.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde düzenlenen poliçelerde ise Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti birlikte daimi ikamet ülkesi olarak kabul edilir ve bu iki ülkede temin edilecek hizmetlerde yurtiçi teminat limiteri esas alınır.
Daimi İkametgah:
Lehdarın Daimi İkamet Ülkesinde bulunan evi veya ikametgahı; tüzel kişiler için ise, firma merkezinin ticaret sicil belgesinde yer alan faaliyet adresi
Arıza:
Aracın hareketsiz kalmasına yol açan veya güvenli sürüşü engelleyen elektrik veya mekanik arıza
Kaza:
Aracın hareketsiz kalmasına yol açan veya güvenli sürüşü engelleyen karayolu trafik kazası ya da dışarıdan kaynaklanan ani ve şiddetli bir neden (yangın, hırsızlık gibi) sonucunda meydana gelen tahribat